LONDRA (ANKA)- Zenginleştirilmiş bir fincan kakaounun diabetli hastalarda kan damarlarının çalışmasını iyileştirmeye yardımcı olabileceği bildiriliyor.
İngiliz yayın kuruluşu BBC’ye göre, doktorlar, yüksek oranda zarar görmüş atardamarlara sahip hastalara bir ay boyunca günde 3 fincan özel formüle edilmiş kakao içmelerini önerdiler. Araştırmanın sonucunda atardamarların normal fonksiyonunu yeniden kazandığı görüldü.
“American College of Cardiology” adlı uzmanlaşmış dergide yayınlanan Almanya kökenli araştırmanın “flavanol” adlı kimyasalın iyileştirici etkisinin olabileceğini ortaya çıkarttığı bildiriliyor. Ancak İngiliz Diabet Derneği’nin ise daha fazla normal çikolata yemenin işe yaramayacağını bildirdiği kaydedildi.
This entry was posted
on Cumartesi, Mayıs 31st, 2008 at 20:09 and is filed under Sağlık Bölümü.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a reply
XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>